Monitorizarea preturilor este regulata sau, cu alte cuvinte, chiar urmarirea schimbarilor constante ale pietei, studierea tendintelor (future-cast), compararea preturilor concurentilor si analiza detaliata a ultimelor prezentari.
Politica de preț a companiei este unul dintre punctele cheie care are un impact direct asupra aspectului succesului în afaceri. Analiza modificărilor prețurilor concurenților și a variațiilor parametrilor de cost este o etapă foarte importantă de finalizat. Factorul de depreciere care determină reducerea costurilor pe aceleași mărfuri pe care le furnizați va avea consecințele negative, până în punctul în care clienții potențiali pot alege un alt site de e-commerce pentru cumpărături online unde prețurile sunt mai atractive.
Potrivit cercetării, 81% dintre cumpărătorii americani consideră politica de preț drept factorul important atunci când aleg site-ul cu care să se ocupe. În același timp. 85% dintre utilizatorii tineri (categoria consumatorilor cu vârsta de până la 35 de ani) preferă să compare diferitele oferte de vânzători pe Internet, în timp ce fac unele achiziții cu ajutorul ecranelor de buzunar.
Acum există o gamă largă de servicii online utile pentru a monitoriza prețurile concurenților și alți parametri, prin completarea informațiilor referitoare la grupul de mărfuri de interes. Drept urmare, internautul, care a încercat procedura de analiză a prețurilor, va primi raportul cu analiza dinamică a companiilor rivale. Pe lângă opțiunile descrise, se generează prognoza variației prețurilor cu dinamica disponibilă a modificărilor costurilor.
Este posibil să oferiți cele mai competitive prețuri de pe piață și să câștigați din ce în ce mai mulți clienți în acest fel. Analizatoarele automate sunt capabile să analizeze prețurile de câteva ori mai rapid decât permite procedura manuală de analiză.